KAASAVA HARIDUSE KESKUS

Kõik meie koolitajad on pikaaegsed praktikud. Jagame ainult seda, millesse usume ja mida oleme ise oma töös kasutanud.

Kus pole puudu tahtest, seal ei tule puudu ka võimalustest.

Viktoria Latova

Koolituskeskuse juht, koolitaja, sotsiaalpedagoog

Olen hingelt, töökogemuselt ja hariduslikult ettevalmistuselt sotsiaalpedagoog. Lõpetasin sotsiaalpedagoogika ja lastekaitse magistrantuuri Tallinna Ülikoolis ning samas koolis
täiendan end taas, õpin kaasava hariduse magistrantuuris.
Haridussüsteemis töötan 2007. aastast alates. Olen olnud sotsiaalpedagoog, HEV-koordineerija suures üldhariduskoolis, täiskoormusega inimeseõpetuse õpetaja Eesti suurimas põhikoolis, üleriigilise Rajaleidja võrgustiku peaspetsialist ning võtnud vastu veel mitmeid põnevaid tööalaseid väljakutseid. Pärast paariaastast ametnikutööd Innoves naasin kooli, sest igatsesin igapäevast tööd noorte ja nende peredega.

Mitmekülgse töökogemuse alusel olen jõudnud veendumusele, et kaasavat haridust saab rakendada (ka piiratud ressurssidega). Küll aga jääb meil minu hinnangul vajaka heade praktikate jagamisest, asutustevahelisest koostööd tagavast kommunikatsioonist, konkreetsetest ning üheselt mõistetavatest sõnumitest ja empaatilisest koostööst. Nende teadmiste baasilt tekkiski Kaasava Hariduse Keskuse loomise idee.

Armastan tööd sotsiaalpedagoogina. Panustan pidevalt enesetäiendusse, viimased koolitused on näiteks Saksamaa Institut für Bildunsgcoaching, kus läbisin laste- ja noortecoachingu koolitus ning UK-s The Assosiation for Psyhological Therapies all läbitud dialektilise käitumisteraapia väljaõpe. Pakun Kaasava Hariduse Keskuses sotsiaalpedagoogilise nõustamise teenust individuaalselt ja grupis.

Oman täiskasvanute koolitaja kutset ja sotsiaalpedagoog, tase 7 kutset. 

Viktoria Latova, koolituskeskuse juht. Foto: Hanna Bender

Katrin Koger

Koolitaja, eripedagoog

Esimese erialana olen omandanud massööri eriala, õpingud viisid edasi lastemassaaži ning laste taastusravi valdkonda, millest omakorda arenes välja soov õppida põhjalikumalt tundma eriliste laste erilist maailma. Koolitee jätkus Tallinna Ülikoolis, kus bakalaureuse astmes omandasin eripedagoogi eriala ning magistri tasemes juurde eripedagoog-nõustaja elukutse.

Töökogemus oli ja on lastekeskne – lasteaia õpetaja ja õppejuht, suuremates ja väiksemates koolides eripedagoog, väikeklassi õpetaja ja HEV koordinaator, Põhja-Eesti Rajaleidja keskuses eripedagoog-nõustaja, Tallinna Õppenõustamiskeskuses esmatasandi eripedagoog.

Hetkel olen eripedagoog Tallinna 21. Koolis, lisaks klassijuhataja ning oma klassi eesti keele õpetaja (omandatud teadmised keeletoimetaja erialal). Töö on õpetanud, et ei ole olemas väljapääsmatuid olukordi, sest nii väikesed kui suured inimesed on õppimisvõimelised. Toimiv koostöö, hea tugimeeskond ning positiivne suhtumine aitab nii last, õpetajat kui ka lapsevanemat.

Eripedagoog Katrin Koger

Kai Mäses

Logopeed, mänguterapeut

Lõpetasin  Tartu Ülikooli defektoloogia osakonna logopeedina.
Olen nelja tööraamatu (“Häälikust jutuni”, “Lustiga lugema, kribinal kirjutama” ja “Lugeda on lõbus, joonistada mõnus”, “Lapse jutukas”) ja  koguperemängu “Vigurliikur” ning  “Düsleksia harjutusvara” kaasautor.
 
Töötan Viimsi Koolis 1. kooliastme tugiteenuste juhi ja

logopeedina.

Olen läbinud mänguterapeudi aastase väljaõppe. See inspireeris mind kasutama veel rohkem mängulisi tegevusi
logopeedi rühmatundides, tegelema rühma dünaamikaga ja turvalise õpikeskkonna loomisega. Olen logopeedi tööd teinud eelnevalt ja ka praegu väga erinevas vanuses laste ja noortega. Suurem kogemus on eelkool kuni põhikooli
lõpp. Põhiline selle töö juures on lapse motiveerimine tegema midagi, mis tal hästi ei õnnestu. Väga oluline selle juures on suhe lapsega, aga ka suhted grupitunnis lastel omavahel. Logopeedina näen, kui tähtsal kohal on kõnearengus suhtlemine, kuulamine, julgus oma mõtteid väljendada, gruppi kuulumise turvatunne. Mulle meeldib kogemusi vahetada ja olen arvamusel, et läbi praktilise
tegevuse õpib nii laps kui ka täiskasvanu kõige paremini.

Mis puutub kaasavasse haridusse, siis siin tuleb mõelda kõigil osapooltel, kuidas nii lapsel, vanemal kui ka õpetajal ja tugispetsialistil silmad särama jääksid. Arvan, et kindlasti üks väike samm selle poole on MÄNG.

Logopeed Kai Mäses

Kaie Toomet

Superviisor, coach

Lõpetasin ISCI instituudi psühhosotsiaalse valdkonna superviisori ja coachi väljaõppe 2022. aastal.
Minu varasemad täiendkoolitused ja väljaõpped on seotud nõustamise, grupi juhtimise ja täiskasvanute koolitaja koolitustega. Tasemehariduse omandasin Tallinna Ülikoolis, kus õppisin kasvatusteadusi ja psühholoogiat.

Kõige olulisemaks tööalaseks saavutuseks pean kolleegidega loodud noorte seksuaaltervise alal, ühtsetel põhimõtetel tegutsevat nõustamiskeskuste võrgustikku Eestis. Haridussüsteemist on mul kaasa võtta tugisüsteemi loomise ja juhtimise kogemus kahest üldharidus – ja ühest ametikoolist. Suurimas neist õppis ligi 1500 õpilast.

Superviisori, coachi ja koolitajana soovin, et psühhosotsiaalses valdkonnas töötavad spetsialistid, meeskonnad ja organisatsioonid oleksid oma töös
professionaalsel moel toetatud. Supervisioon ja coaching on selleks hea võimalus. Iseenda ja oma tööalase tegevuse mõtestamine aitab toime tulla keerukates olukordades, näha uusi vaatenurki ja võimalusi, kasvada professionaalina ning ennetada läbipõlemist.
Supervisioonisuhtes pean oluliseks usaldust, partnerlust, lähenemises süsteemsust ja lahenduskesksust. Minu käekirja superviisorina mõjutavad teadvelolekupraktikate juhendaja väljaõpe, lahenduskeskne lühiteraapia ja
motiveeriv intervjueerimine, pikaajaline kogemus psühholoogilise nõustaja ja nõustamisteenuste juhina.
Tähendusrikaste kohtumisteni!

Kaie Toomet, superviisor

Marie Runnel

Psühholoog

Olen omandanud magistrikraadi psühholoogias koolipsühholoogia spetsialiseerumisega Tallinna Ülikoolis ja tegelenud järjepidevalt valdkonnapõhise enesetäiendamisega. Erialast tööd koolipsühholoogina olen teinud 15 aastat, millest seitse aastat vahemikus 2014 – 2022 koolivälise nõustamismeeskonna liikmena Rajaleidja keskuses Paides. Soov tegeleda oma teadmiste ja oskuste rakendamisega igapäevaselt kooli keskkonnas viis mind tagasi kooli ja viimased kolm aastat olen Paide Hammerbecki Põhikooli koolipere liige koolipsühholoogina. Lisaks igapäevatööle koolis olen aktiivne Eesti Koolipsühholoogide Ühingu liige, koolitan õpetajaid, lapsevanemaid ja treenereid ning erinevate koostööprojektide raames panustan valdkonna arengusse riiklikul tasandil. Seni on minu suurimad koostööpartnerid olnud Tallinna Ülikool ning Haridus- ja Noorteamet. Kahel järjestikusel korral on mulle omistatud koolipsühholoogide kutsetase 8. Koolitajana soovin jagada psühholoogiaalaseid teadmisi ja oskusi selleks, et last ümbritsevad täiskasvanud oleksid teadlikumad lapse arengukeskkonna loojad kodus, lasteaias ja koolis. 

Triin Pass

Eripedagoog/HEV-koordineerija

Lõpetasin 2007. aastal Tallinna Ülikooli magistrantuuri eripedagoog-nõustajana. Magistriõpingute ajal töötasin lasteaias õpetajana ning hiljem ka eripedagoogina. Kooli tööle asusin lasteaiatöö kõrvalt, alustades pikapäevarühma- ja aineõpetajana, ning jätkasin seejärel keha- ja vaimupuudega õpilaste eripedagoogina. Paralleelselt töötasin ka rehabilitatsioonimeeskonna eripedagoogina.

Minu praegune töökoht on Viimsi Kool, kus juhin II kooliastme tuginaiskonda. Tugiteenuste juhi töö on väga huvitav ja mitmekesine, iga tööpäev pakub uusi väljakutseid. Olen ümbritsetud väga heade spetsialistidega, kellega me igapäevaselt lahendame koolipäevas ette tulevaid väljakutseid. Lisaks olen olnud mitme klassi klassijuhataja ja olen seda ka praegu.

Olen mõistnud, et koostöös peitub jõud!

Grete Heinaste

Sotsiaalpedagoog

Olen õppinud Tartu Ülikooli Pärnu Kolledžis sotsiaaltöö ja rehabilitatsioonikorralduse erialal ning oma magistrikraadi omandasin Tallinna Ülikooli sotsiaalpedagoogika ja lastekaitse erialal. Olen ennast lisaks täiendanud paljudel erinevatel koolitustel, mis toetavad mind töös laste ja noortega. Enim meeldib mulle end täiendada traumakogemusega laste teemadel lugedes nii sellealast kirjandust kui täiendkoolitustel teadmisi omandades.
Laste ja noortega töötamise algusest on praeguseks möödas 7 aastat. Alustasin tööampsuna tugiisikuna koolis. Seejärel valisin erialaseks väljakutseks noorsootöö ning alates 2019. aasta sügisest olen töötanud sotsiaalpedagoogina.
Olen Võru Kreutzwaldi Koolis sotsiaalpedagoog ja KiVa-tiimi juht. Kasutan oma töös põhimõtet: “Ei ole lahendamatuid olukordi” ning elus kannab mind mõte: “Ka see läheb mööda”. Need väärtused on aidanud mul olla alati hetkes maksimaalselt kohal, anda endast 200% ning olla tänulik iga pisima positiivse asja eest, mida märgata suudan.

KOOLITAJATE MEESKOND ON TÄIENEMAS

Soovid saada värskeimat Kaasava Hariduse Keskuse infot?

Ole kursis uute koolituste ja teenustega!