Sotsiaalpedagoogi arenguprogramm. September 2025-mai 2026
Sotsiaalpedagoogi arenguprogrammi on oodatud nii pikalt valdkonnas töötanud spetsialistid, kui värskelt tööle asunud sotsiaalpedagoogid. Läbi õppeaasta on võimalik arenguprogrammis osalejatel õppida kaasaegsetele teadusuuringute tulemustele tuginevaid praktikaid, täiendada oma tööriistakohvrit, analüüsida oma tööd kovisioonidel ja reflekteerida supervisioonidel. Arenguprogramm on üles ehitatud sotsiaalpedagoogi kutsestandardile ning kodutöödest on võimalik soovijatel kokku panna kutse taotlemiseks vajalik eneseanalüüs. Alates uuest õppeaastast käivitub paralleelselt 2 sotsiaalpedagoogide arenguprogrammi: alushariduse sotsiaalpedagoogidele ning antud koolitus on suunatud üldhariduskoolide ja kutsekoolide sotsiaalpedagoogidele.
“Arenguprogrammi, kui tervikliku lahenduse, kust saaksin kompaktselt erialased täiendkoolitused, erialakaaslastest võrgustiku, supervisioone ja kovisioone keeruliste juhtumite läbitöötamiseks: selle kõige vajadust tundsin ise sotsiaalpedagoogina töötades pidevalt. Olen ülikoolis sotsiaalpedagoogikas magistrantuuri läbinud, kuid suure osa tööks vajalikest praktikatest ja ka teoreetilistest teadmistest omandanud erinevatel koolitustel, iseseisvalt teadusuuringuid lugedes, materjale välisriikidest otsides ja ülikoolis teistes teaduskondades õppeaineid juurde võttes. Sellised otsingud on aga väga ressursimahukad. Olen pikalt olnud seotud ka sotsiaalpedagoogi kutsesüsteemiga. Arenguprogrammi idee hakkas tervikuks kasvama mõned aastad tagasi, aga siis oli töökoormus nii suur, et koolitusteks aja leidmine ei tundunud realistlik. Siis aga andis elu mulle võimaluse aeg maha võtta, reflekteerida, planeerida. Nii sündis Kaasava Hariduse Keskus ja võimalus pakkuda sotsiaalpedagoogidele terviklikku täiendkoolitust. Tere tulemast, hea sotsiaalpedagoog!” Viktoria Latova (sotsiaalpedagoog, koolitaja)
Sisust:
Koolituse läbinud õppija:
- on õppe käigus läbinud sotsiaalpedagoogi kutsestandardis nõutavate kohustuslike kompetentside täitmiseks vajalikud valdkonnad;
- orienteerub sotsiaalpedagoogi tööks vajalikus dokumentatsioonis, sotsiaalpedagoogi õigustes ja kohustustes;
- teab võrgustikutöö aluseid, võrgustiku osapoolte kaasamisel kliendile tekkivaid võimalusi (Rajaleidja, med.süsteem, sotsiaalsüsteem);
- teab sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arengupõhimõtteid, toetamise võimalusi;
- tunneb sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arendamiseks vajalikke metoodikaid (vähemalt 3 erinevat);
- oskab nõustada ja toetada õpetajat käitumisprobleemidega õpilaste toetamisel ja käitumisprobleemide ennetamisel klassis;
- analüüsib kliendi ressursse ja teab, kuidas ressursse kliendi toetamiseks aktiveerida;
- teab kaasaegseid teaduspõhiseid motivatsiooni toetamise põhimõtteid ja oskab analüüsida, kas madala õpimotivatsiooniga õpilase baasvajadused on täidetud;
- tunneb psühholoogilisi baasvajadusi ja nende toetamise võimalusi;
- on tutvunud võimekususkumuste rolliga lapse sooritustulemustes, oskab toetada juurdekasvuuskumust;
- hindab käitumisprobleemide võimalikke põhjuseid ja koostab vajadusel õpilasele käitumise tugikava;
- tunneb erinevaid kovisiooni tehnikaid ja kasutab kovisiooni reflektsiooniks ja erialaseks arenguks;
- oskab efektiivselt ja lahenduskeskselt juhtida ümarlauda;
- oskab märgata õpiraskusi ja tunneb põhilisi õpilaste toetamise võimalusi;
- tunneb peretöö aluseid ja oskab toetada lapsevanemate toimetulekut (vanemlikud oskused, lapse arengu toetamine);
- oskab kasutada coachingu võtteid oma igapäevases töös;
- omab ülevaadet taastava vestluse võimalustest konfliktide lahendamise võimalusena;
- tunneb erinevaid ärevuse maandamise tehnikaid, kasutab neid oma igapäevases klienditöös;
- teab enesehoiu põhiprintsiipe;
- reflekteerib oma tööd, arenguvajadusi;
- koostab soovi korral (ei ole tunnistuse saamiseks kohustuslik õpiväljund) sotsiaalpedagoogi kutse taotlemiseks portfoolio.
Arenguprogrammi korralduslik informatsioon:
Arenguprogramm kestab läbi kogu õppeaasta. Kokku on 17 õppepäeva, auditoorset õpet 152 ak/h, iseseisvat tööd 40 ak/h. Arenguprogramm üles ehitatud 2-päevasteks tsükliteks, igal tsüklil on kindel läbiv teema. Mais kohtume viimaseks õppetsükliks ühel päeval. Iga tsükli sisse on põimitud ka kovisioon või supervisioon ( viimast kokku 5 korral). Supervisioone viib läbi psühhosotsiaalse valdkonna superviisor-ceach Kaie Toomet. Koolitajateks on sotsiaalpedagoog Viktoria Latova, eripedagoog Katrin Koger.
Õpe toimub 2-päevaste tsüklitena läbi õppeaasta umbes, viimane koolituspäev on mais.
Esimese poolaasta: 2.-3.09.2025, 14.-15.10.2025, 25.-26.11.2025, 16.-17.12.2025. Teise poolaasta kuupäevad täpsustuvad septembris.
Koolitajad:
Viktoria Latova- sotsiaalpedagoog, HEV-koordineerija
Kaie Toomet- psühhosotsiaalse valdkonna superviisor, coach
Katrin Koger- eripedagoog
Annegrete Johanson- taastava õiguse koolitaja
Kai Mäses – mänguterapeut, logopeed
Külli Joosep – loovterapeut
Õppepäev kestab 8 ak/h.
Päevakava:
9.30-10.00 saabumine, tervituskohv ja kosutav suupiste
10.00-11.30 koolitus
11.30-11.45 kohvipaus
11.45-12.50 koolitus
12.50-13.20 lõuna
13.45-15.15 koolitus
15.15-15.30 paus
15.30-17.00 koolitus
Sotsiaalpedagoogi arenguprogrammi toimumiskoht on Kaasava Hariduse Keskus (Kotkapoja 2a, Tallinn)
HIND SISALDAB KOHVIPAUSE JA RIKKALIKKU LÕUNAT KÕIGIL ÕPPEPÄEVADEL!
Arenguprogrammi hind juriidilisele isikule: 1750 eurot (hinnale lisandub käibemaks). VARAJASE REGISTREERUJA SOODUSHIND KUNI 30.07.2025 1590 EUROT (hinnale lisandub käibemaks).
Arenguprogrammi hind eraisikule: 1750 eurot. VARAJASE REGISTREERUJA SOODUSHIND KUNI 30.07.2025 1590 EUROT. Koolitus viiakse läbi koostöös Latova Nõustamis- ja Koolituskeskus MTÜ-ga (reg. nr 80624097). Täiskasvanute majandustegevusteade number 246404 kehtivusega alates 04.07.2023.
Võimalik on tasuda osamaksetena. Võimalikud paindlikud makselahendused: osaliselt tasub tööandja, osaliselt õppija jne. Võtke ühendust ja leiame Teile sobiva lahenduse: viktoria.latova@kaasavharidus